Sjuhäradsvallarna är

en vallhundsklubb som tillhör Svenska Vallhundsklubben (SVAK).De flesta av våra  medlemmar bor i trakterna runt Borås. Klubben har just nu  i december  2023 72 medlemmar.

Klubbens organisationsnummer är 802415-4067Adressen är: Bönhult Floens 51996 Fotskäl.

Klubbens främsta uppgift att erbjuda kurser där du och din hund kan lära er grunderna, hur man tränar och utbildar en väl fungerande vallhund till det arbete ni behöver ha den till med djuren. Förutom vallhundskurser anordnas träningskvällar, tävlingar och träningstävlingar.

Så här blir du medlem:

Medlem kan den bli som är intresserad av och stödjer föreningens ändamål. Man behöver alltså inte vara ägare till en Border Collie eller Working Kelpie. Medlemskapet är personligt. Om du vill bli medlem, gå in på vallreg och ditt konto och tryck på transaktioner. Följ sedan instruktionerna. Avgiften 2023 är 400 kr för helbetalande medlem. Familjemedlem betalar 90:-. Ange att du vill vara med i Sjuhäradsvallarna. Detta förfaringssätt införs i årsskiftet 2023-2024.

Som medlem får du delta i klubbens aktiviteter, klubbtidningen ”Omkring” (4 ggr per år).

Om du är medlem i en annan lokalklubb i SVaK kan du vara stödmedlem i Sjuhäradsvallarna. Betala in 90 kr på bg 5475-6556, eller swisha till 1232245926, så kan du vara med på våra kurser, träningar och träningstävlingar.