Årsmötet 2019

Årsmötet ägde rum lördagen den 23 februari 2019 i Studieförbundet Vuxenskolans lokaler i Borås.

Ca 25 medlemmar deltog och det blev ibland ganska livliga diskussioner främst om hur vår moderklubb SVAK ska leva upp till att det finns möjligheter för lokalklubbarna att för en rimlig kostnad utbilda nya intstruktörer samt uppdatera de vi redan har. Många höll med att vår ordförande Anna som snart skall vara vår delegat på årsmötet i SVAK i Sollentuna att förbundet kunde övergå till att helt eller delvis publicera medlemstidningen OMKRING digitalt. De pengar som på så sätt sparades in, kan man då lägga på utbildningen av instruktörer.

Vi diskuterade också hur vi på bästa sätt kan välkomna nya medlemmar i klubben. Gunwor föreslog i det sammanhanget att vi borde använda den fina träningshagen på ett mer strukturerat sätt och t ex komma överens om att träna där tillsammans vid en viss tid en gång i veckan/månaden el dyl. En sådan åtgärd trodde vi skulle kunna hjälpa nya medlemmar att känna sig välkomna.

Klubben bjöd sedan på smarrig smörgåstårta och fika! Tack för det!

Britta WeilerMedlem